KİTLESEL EĞİTİM VEREN KURUMLARDA ÖĞRENCİ SAYISININ ÖNEMİ
Öğrencinin merkeze alındığı, kitlesel eğitim veren kurumlarda küçük grupların oluşturduğu
sınıflar eğitim camiasının yıllardır önemsediği bir konudur. Özellikle yapılandırmacı yaklaşımın Millî
Eğitim Bakanlığı eğitim-öğretim müfredatında uygulamaya başlanmasından sonra merkeze alınan
öğrenci profili, çağdaş anlamda önemini sürekli artırarak devam etmektedir. Eğitimde bireysel
farklılıkların merkeze alınmasının sınıftaki öğrenci sayısıyla çok yakın ilişkilisi olduğu bilinen bir
olgudur.
Gelişmiş birçok ülkede sınıf mevcutları eğitim-öğretim için uygun hale getirilse de gelişmekte
olan ülkelerde bu sorun aşılamamıştır. Özellikle sınıf yönetimi bağlamında yeni göreve başlayan
öğretmenlerin en büyük kaygısının kalabalık sınıflar olduğu bilinmektedir. Kalabalık sınıflarda
öğretmenin sınıfı kontrol altında tutması çoğu zaman mümkün olamamaktadır. Ders içi verimin
artması ve öğrenci-öğretmen işbirliğinde sınıf mevcudu önemlidir. Kalabalık sınıflarda öğrenim gören
öğrencilerin velileri ile öğretmenleri arasındaki işbirliği de zayıf olmaktadır. Nitekim veliler, daha çok
kendi çocuklarını tanıyan ve onların gelişimleriyle yakından ilgilenen öğretmenlerle daha iyi işbirliği
kurabilmektedirler. Türkiye'de mevcut eğitim sisteminde sınıf mevcutları bu işbirliğine olanak
sağlamamaktadır. Kalabalık sınıflarda öğrenci, ders sonrasında öğretmen ile bireysel görüşme imkânı
bulamamakta, kendi başarısı hakkında geri bildirim alamamaktadır. Mevcut eğitim sisteminde 40 dk.
ders süresi öğretmenin her öğrenciyle ilgilenmesinde yetersiz kalmaktadır. Öğretmen kalabalık
sınıflarda öğrencilerin hazırbulunuşluğunu tespit edememekte, ders için güdülenmeyi
sağlayamamaktadır. Az kişilik sınıflarda öğrenci ölçme ve değerlendirme süreci daha sağlıklı
yapılabilmektedir.
Türk eğitim sisteminin uzun yıllardır en büyük sorunu olan kalabalık sınıflarda eğitim verilmesi
pandemi döneminde daha fazla göze çarpmaya başladı. Özel okul tercihinden vazgeçen veliler devlet
okullarındaki sınıf mevcutlarına bakmaksızın devlet okuluna kayıt yaptırdılar. Ancak sınıfta aynı anda
birkaç farklı olay yaşandığı düşünüldüğünde yeterli kontrol sağlanamadığı zaman öğrenme
faaliyetlerinden sapmalar olabilmektedir. Yapılan araştırmalarda öğrenci sayısı ile başarı arasında
ilişki olduğunu, öğrenci sayısının az olduğu sınıflarda başarının ve öğrenmenin kalabalık sınıflara göre
daha yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Kalabalık sınıflarda öğrenme öğretme sürecinin verimsiz
olduğu araştırmalarla desteklenmektedir. Ön sıralarda oturan öğrencilerin ders başarısının daha
yüksek olduğu da bilinmektedir. Yapılan araştırmaları göz önünde bulundurarak Bera VIP Eğitim
Kurumlarında 6 ve 9 kişilik sınıflarda eğitim verilmektedir. Böylelikle her öğrenciyle bire bir ilgilenip
öğrenciye özel programlar hazırlayabiliyoruz. "Hiçbir öğrenci arka sırada kaybolmasın." Mottosuyla
tüm öğrencilerimiz dersi en ön sırada dinliyor, anlıyor ve anında dönüş alabiliyorlar. Koç öğretmenler
veli-okul işbirliğini sağlayarak öğrencinin güncel durumunu velilerle sıklıkla paylaşmaktadır. Haftalık
yapılan deneme sınavlarında öğrenci başarısı rehberlik birimince takip edilmekte, veliyle ve
öğrenciyle paylaşılmaktadır. BERA VIP Eğitim Kurumlarında her öğrenci özel olduğunu ve iyi bir eğitim
aldığını bilir.